söndag 26 februari 2012

Sköna Söndag!

Har just satt på en köttfärsås som ska få koka länge så den blir riktigt gossig! Saknar mammas köttfärsås som alltid får stå och koka i timmar innan den äts med perfekt kokt pasta och fler kg (typ) god parmesan. Det var en lyx när man bodde hemma och alltid fick god lagad mat på bordet. Jag och min syster har alltid varit bortskämda med massa god mat av mamma och pappa, de har ett stort mat intresse vilket jag i dag är glad för då jag alltid lärt mig och smaka och pröva nya smaker och kombinationer.  Alla fall, såsen är på spisen och jag och Jocke tar igen oss på soffan. Vi har tillsammans med Kajsa haft en härlig dag ute i solen. Började med promenad ute på Bygdö, sen blev det en tur till Aker Brygge och kaffe i solen vid Kaffebrenneriet följt att promenade till Slottsparken. Jocke fick verkligen en sightseeing av Oslo idag så förstår om han är trött nu!

 Jocke var dukig och satt still nästan hela fikan, men på slutet blev han lite nyfiken på allt runt om oss.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar