onsdag 21 oktober 2009

Sitter och læser lite på Aftonbladet om hur Anna Book ska går ner i vikt. Dær kan man følja henne hur hon ska nå sina mål. Tycker det ær så konsigt detta, ær det bara ok før folk som ær tjocka att visa och tipsa hur de ska går ner i vikt? Dubbelmoral av Aftonbladet att gøra en hel grej av detta, lika dumt som det ær att ha viktminsknings tips och recept mm i varje søndagsbilaga och på webben. Men sen nær vissa går ut på sina bloggar typ gynning (ok kanske inte bæsta sættet med lækemedel men sjælva grejjen) på hur de håller sig smala så blir det rubriker så de smæller...man får inte sæga si och så før unga tjejer blir påverkade osv..men blir de inte det nær det varje dag kan læsa på aftonbladet hur man tappar kilon runt magen..eller gå me i deras viktklubb osv..blir man mer påverkad av att en smal snygg tjej tipsar om vikt æn en søt knubbis? De ær ju kvællstidingarna/modetidingar som sætter dessa griller i huvudet på oss...æven de vill tipsa om den "sunda vægen" till en fin kropp så kan væll många hålla med om (innerst inne) att ofta vill man gå ner vikt før att kænna sig snyggre?...har månag ggr sjælv trænat och gjort diverse dieter och kan lova att jag har inte gjort nått av dessa før att min kropp ska va fin på insidan..sorgligt men sant... Ok jag fattar att de finns undantag før de medhælsomæssiga skæl
Jag tycker att publicerar man daglien artiklar om dieter skønhets ideal varje dag borde man inte tycka att det ær så konstigt att unga i dag lættare drabbas av anorexi osv.....eller?

3 kommentarer:

  1. Kul att flytten närmar sig stumpan. ska bli så kul att komma å hälsa på. det ser jag verkligen fram emot!!! njut dagen gullunge

    SvaraRadera
  2. Jag tycker verkligen att det är dubbelmoral. Idealen idag är helt skyhöga och det sätter sån jävla press på många och jag tycker det är medias och branschens ansvar att se till att idealen håller sig sunda.
    För man blir påverkad av det, även om man kanske har någon personlig ideologi om att skitsmalt varken är hälsosamt eller särskilt bra mål att sträva efter så tycker man ju att det är skithett. Blir man dagligen utsatt för smala "lyckliga" tjejer så kommer hjärnan efter hand vänja sig vid att det är eftersträvnadsvärt.

    Och då krävs det JÄVLIGT mycket för att man ska hålla sig till sitt sunda jävla förnuft.

    Bra inlägg!

    SvaraRadera
  3. Jag gick med i viktklubben.... så jag är så manipulerad just nu.... för hur man än vill vara nöjd med det egna jaget... så går det bara inte.. Sjukt störande att man ska påverkas.... när man verkligen inte vill påverkas...

    SvaraRadera